Jak zadbać o zdrową dietę malucha?

dieta malucha

Odpowiednia dieta dla dzieci jest jednym z kluczowych elementów, który ma wpływ na ich odpowiedni rozwój. Warto zauważyć także i to, że układ pokarmowy u dzieci jest znacznie bardziej wrażliwy od układu pokarmowego osoby dorosłej. Dodatkowo, to, co będzie zawierała dieta dla juniora najprawdopodobniej będzie miało duży wpływ na to, jakie nawyki żywieniowe będzie miało dziecko już w dorosłości. Wielokrotnie można przekonać się o tym, że sposób odżywiania się w dużej mierze wynosimy z domu- bardzo często smaki, których w ogóle nie mieliśmy okazji poznać w dzieciństwie pozostają dla nas obce także i w dorosłym życiu i ciężko jest się nam do nich przekonać. Dlatego też zarówno dieta dla młodzieży jak i dieta dla młodszych dzieci powinna być efektem świadomego podejścia do żywienia samych rodziców. O czym na pewno należy pamiętać? Co pokazać maluchowi i do czego zachęcać go w pierwszej kolejności?

Złota zasada w myśl której je się wszystkiego po trochu

Można mówić o tym, jak ważny jest wapń dla osób młodych, które intensywnie rosną, można też mówić o konieczności suplementowania witaminy D u najmłodszych. Nie jest też tajemnicą, że dieta dzieci powinna zawierać spore ilości warzyw oraz owoców. Jednakże, odpowiedzią na bardzo wiele różnych problemów i niedoborów żywieniowych zawsze jest zbilansowana dieta, a więc taki sposób odżywiania, w którym dziecko każdego dnia zjada produkty ze wszystkich grup żywieniowych- a więc zarówno tłuszcze, białko jak i węglowodany w odpowiednich proporcjach. W zbilansowanej diecie można znaleźć wszystkiego po trochę- zarówno witamin, minerałów, ważnych pierwiastków, można też znaleźć energię i siłę do działania.

To jednak nie wszystko- im jesteśmy starsi mamy tendencję do bagatelizowania tego, co i kiedy zjadamy w ciągu dnia. Dlatego też dobrze jest utrwalać od najmłodszych lat nawyk jedzenia mniejszych porcji, ale co około 3 godziny. W kształtowaniu się dobrych nawyków żywieniowych pomaga aranżowanie wspólnych posiłków, przynajmniej tych głównych, jak śniadanie, obiad i kolacja. Na pewno warto także już od najmłodszych lat pokazywać dziecku, że pomiędzy posiłkami można sięgać po zdrowe przekąski. Najlepiej zrobić to zanim maluch przyniesie ze szkoły nawyk jedzenia czipsów oraz innych, niezdrowych „zapychaczy”.

Gdzie szukać wsparcia?

Złotą zasadą jest też ograniczanie w diecie malucha ilości słodyczy, słonych przekąsek, dań kuchni fast food oraz tych produktów żywnościowych, które są daleko przetworzone. Nie są one uznawane ani za zdrowe ani wartościowe, są natomiast najczęstszą przyczyną pojawiania się problemu nadwagi u najmłodszych, co powie nam każdy dietetyk dziecięcy. Chcąc poradzić się odpowiedniego specjalisty odnośnie sposobu żywienia najmłodszych, warto już teraz wejść na stronę https://projektzdrowie.info/diety/dieta-junior/. Pomoc dietetyka w szczególności przyda się w momencie, kiedy sami nie do końca wiemy, w jaki sposób układać dziecku jadłospis lub kiedy faktycznie dziecko posiada zbyt wiele nadmiarowych kilogramów.